

To, co obecnie uważane jest za chińską estetykę miał swoje początki w Chinach już w 1500-1000 r. p. n. e. Chińska estetyka miała swoje początki w Chinach. Meble obecne w niektórych pracach z tego wczesnego okresu prezentują maty tkane na podwyższonych podłogach, którym czasem towarzyszą podpory ramion, zapewniając siedziska z niskimi stołami. W tym początkowym okresie rozwijały się już zarówno utwory bezkonstytucyjne, jak i misternie grawerowane i malowane, wysokie krzesła, najczęściej pojedyncze, istniały jako symbole statusowe, skutecznie trony, od przynajmniej wschodniego okresu Zhou (771-256 p. n. e.), ale nie były używane ze stołami na tym samym poziomie. https://bauex.pl/kontakt/
Sposoby ustawiania komód
Buddyzm, wjeżdżając do Chin około 200 AD, sprowadził z sobą ideę Buddy siedzącej na podniesionym podeście zamiast po prostu mat. Platforma została przyjęta jako honorowa siedziba dla gości specjalnych oraz dostojników lub urzędników. Dłuższe wersje zostały następnie wykorzystane również do leżakowania, które ostatecznie przekształciły się w łóżko i łóżko dzienne. Wyższe wersje również przekształciły się w wyższe stoły. Stołek składany również rozmnażał się podobnie, po tym jak został zaadaptowany z wzorów stworzonych przez plemiona koczownicze na Północ i Zachód, które używały go zarówno dla wygody jak i lekkości w wielu zastosowaniach, takich jak montaż koni. Później powstały tkane stołki w kształcie klepsydry; projekt jest nadal używany w całych Chinach.
Komody ozdobne
Niektóre z tych stylów, które obecnie powszechnie uważane są za chińskie, zaczęły pojawiać się w dynastii Tang (618-907 AD). To tutaj znajdują się dowody na to, że wczesne wersje krzeseł rundy i jarzmowych tylnych krzeseł są powszechnie używane przez elity. Do dwóch następnych dynastii (północnej i południowej) w całym społeczeństwie chińskim powszechne było używanie różnego rodzaju mebli, w tym krzeseł, ławek i stołków. Dwiema szczególnymi osiągnięciami były wpuszczone nogi i wybite stoły. Nowsze i bardziej złożone projekty były na ogół ograniczone do zastosowań oficjalnych i wyższej klasy.
To właśnie na tej podstawie bardziej nowoczesne chińskie meble rozwinęły swoje charakterystyczne cechy. Nadal rozkwitać będzie stosowanie grubego wykończenia lakierniczego oraz grawerowanie i malowanie detali, a także pragmatyczne elementy wzornictwa. Znaczący wpływ na wzornictwo nie dałoby się odczuć, dopóki w XIX wieku nie nawiązano by większego kontaktu z Zachodem, dzięki wysiłkom rządzącej elity na rzecz ograniczenia handlu. Podczas dynastii Ming i Qing zniesiono dotychczasowe zakazy importu, co pozwoliło na zalewanie większych ilości i gatunków drewna z innych części Azji. Zastosowanie gęstszego drewna pozwoliło na dużo bardziej drobiazgową pracę, w tym również bardziej skomplikowaną stolarkę. Stół Cesarski w całości pokryty rzeźbionym lakierem, obecnie w Londynie, jest jednym z najpiękniejszych ocalałych w tym okresie